Op zaterdag 14 mei 2022 start de digitale verkoop van de laatste appartementen van Veersepoort 5. Vanaf deze dag is het mogelijk om u via de projectwebsite online in te schrijven voor één of meerdere woningen uit fase 4. Benieuwd welke woningen in verkoop gaan? Bekijk het aanbod op de projectwebsite!
Bekijk de woningen | Direct inschrijven |
Meer informatie lees je op onze nieuwbouwpagina van de Veersepoort 5
U kunt zich inschrijven door het digitale inschrijfformulier in te vullen dat op 14 mei wordt opengesteld op de projectwebsite. De inschrijving start op zaterdag 14 mei 2022 om 10.00 uur en sluit op maandag 23 mei 2022 om 17.00 uur. Bij het inschrijfformulier moet ook een haalbaarheidscertificaat worden bijgevoegd. Verderop in deze nieuwsbrief leest u daar meer over.
Het is weliswaar geen fysieke verkoopmanifestatie, desondanks staan de makelaars klaar voor al uw vragen! Mocht u vragen hebben dan kunt u de makelaars bellen om een afspraak in te plannen.
Op 25 mei 2022 vindt de toewijzing van de koopwoningen plaats. De kandidaten aan wie een woning wordt toegewezen zal door de makelaar gebeld worden voor het plannen van een kopersgesprek. Vooruitlopend op het kopersgesprek zendt de makelaar de contractstukken digitaal toe. Tijdens dit gesprek wordt u in de gelegenheid gesteld om vragen te stellen en zullen de makelaars een toelichting geven op de contractstukken en de route om te komen tot aankoop van uw woning.
De volledige uitleg over de inschrijving en toewijzing kunt u vinden op de website.
Bekijk het toewijzingingsbeleid
Vanaf 14 mei 2022 is ook alle verkoopdocumentatie van de woningen in fase 4 te downloaden van de projectwebsite. Zo kunt u de brochures, prijs- en optielijsten downloaden. Mocht u liever het inschrijfformulier op papier in plaats van digitaal in willen vullen, heeft u de mogelijkheid om het inschrijfformulier te downloaden en uit te printen. Deze kunt u vervolgens fysiek bij één van de makelaars afgeven. De brochures van de verschillende woningen zijn fysiek af te halen bij beide makelaars.
Bij uw definitieve inschrijving, welke vanaf 14 mei 2022 mogelijk is, moet u een haalbaarheidscertificaat indienen. Bij nieuwbouwprojecten komt het namelijk voor dat de financiering van de woning niet haalbaar blijkt te zijn. Om teleurstelling te voorkomen is het daarom belangrijk dat geïnteresseerden die zich inschrijven vooraf goed op de hoogte zijn van hun financiële mogelijkheden. Zo weet u en wij of een hypotheek haalbaar (kunt u een hypotheek verkrijgen voor het benodigde bedrag) en betaalbaar (vindt u dat er een betaalbare maandlast ontstaat, waarbij ook het leven nog leuk blijft) is.
Het is mogelijk om een gesprek in te plannen bij de Rabobank en De Hypotheekshop. Tijdens dit gesprek wordt inzichtelijk gemaakt wat uw financiële mogelijkheden zijn en ontdekt u wat uw maandlasten worden. Indien de woning betaalbaar is ontvangt u na dit gesprek op basis van de v.o.n. prijzen een haalbaarheidscertificaat.
Wat resteert, nadat u een woning is toegewezen, is het daadwerkelijk tekenen van de koop- en aannemingsovereenkomst. Tijdens het gesprek met de makelaar worden de overeenkomsten aan u toegelicht, waarna u kunt overgaan tot ondertekening.
Na het tekenen van de overeenkomsten wordt het traject met de kopersbegeleiding van de aannemer opgestart zodat u de (eventueel) gewenste opties of indelingsmogelijkheden kan bespreken.
Heeft u nog vragen over de inhoud van deze nieuwsbrief? Neem dan contact op met één van onze makelaars.